Wpis „szkoda całkowita” w historii pojazdu oznacza, że w przeszłości samochód został poważnie uszkodzony, a koszt jego naprawy przekroczył określoną wartość, uznawaną za nieopłacalną w stosunku do wartości rynkowej auta. W zależności od ubezpieczyciela i kraju może to oznaczać różne rzeczy.
Rodzaje szkody całkowitej
🔹 Szkoda całkowita ubezpieczeniowa – gdy koszt naprawy przekracza 70-100% wartości rynkowej pojazdu (procent zależy od polityki ubezpieczyciela).
🔹 Szkoda całkowita techniczna – gdy pojazd jest nienaprawialny i nie nadaje się do dalszej eksploatacji.
Czy auto po szkodzie całkowitej nadaje się do użytku?
🚗 Tak, jeśli zostało profesjonalnie naprawione i ponownie dopuszczone do ruchu.
❌ Nie, jeśli szkoda była techniczna i pojazd nie spełnia norm bezpieczeństwa.
Jak sprawdzić, czy auto miało szkodę całkowitą?
✅ Sprawdź historię VIN w serwisach takich jak carVertical, Autobaza.
✅ Poproś sprzedawcę o dokumentację naprawy.
✅ Zweryfikuj pojazd w stacji diagnostycznej.
💡 Pamiętaj: Auto po szkodzie całkowitej może być tańsze, ale warto dokładnie sprawdzić, czy jego naprawa była wykonana rzetelnie!